Akbük Mahalle Muhtarı Mehmet Çamlı sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımı ile halkı bilgilendirdi.Çamlı paylaşımında; Değerli mahalle sakinlerim Akbükte yaşanan sıkıntınlar ve bazı arkadaşların tarafıma muhtar ne iş yapar diye sorgulamasından dolayı bu açıklamayı yapmak zorunluluğum doğmuştur.Öncelikle tüm mahalle sakinlerimize ve misafirlerimize bildirmek isterim ki bana gelen tüm olumsuzlukları ben yetkili birimlere gönderip takipçisi olmaktayım.1)Artan nüfus ile var olan sıkıntılarımız katlanarak devam etmektedir. Mahallemiz en başta su sorunu yaşamaktadır.ASKİ’nin mahallemizde çalışmaları devam eden 4 adet su kuyusunda sona gelindiğini çok kısa sürede sorunun büyük bir kısmının ortadan kalkacağını,2)İkinci büyük sorunumuzun taşan foseptikler ve bitmeyen kanalizasyon şebekesine yapılan bağlantının liman içi bölgesinde sahilde bulunan kanalizasyon havalandırma bacasından taşan foseptiğin denize akması nedeniyle yaşanan çevre kirliliği hem çevremizi hemde halk sağlığını tehdit etmesidir.ASKİ Genel Müdürü Sn Hakan Olgaç ile yaptığım görüşme sonrasında kaçak bağlantıyı yapan tesisin tespit edildiği ve gerekli yasal prosedürlerin uygulandığı bilgisini aldım.Bilindiği üzere Akbük kanalizasyon şebekesi tamamlanmış olup Fevzipaşa mahallesinde yasal olarak yaşanan aksaklığın giderildiğini ve ikinci etap ihalenin İller Bankası tarafından 11 Ağustos tarihinde ihale edileceğini dolayısıyla en önemli sorunlarımızdan birisi olan alt yapımızın bitme aşamasına gelmiş bulunması sevindirici bir gelişmedir.3) Yollara taşan foseptik sorumuzda da malesef Belediye vidanjörleri yetersiz kalmaktadır. Vatandaşlarımız ücretlerini belediyeye yatırmalarına rağmen Vidanjör eksikliğinden foseptikler vaktinde çekilemeyip sokaklara taşmakta halk ve çevre sağlığını tehdit etmektedir.Aydın Büyükşehir Belediyesinin Akbüke acil Vidanjör takviyesinde bulunması gerekmektedir.4)Mahallemizin ayrı bir sorunu da tüm sahillerimizi istila eden çadır ve karavanlardır.Su ve WClerin olmadığı alanlarda kurulan çadırların ihtiyaçlarını nasıl karşıladıklarını sizlerde bende çok iyi bilmekteyiz. Bu konuda da Belediyenin Akbüke acilen bir kamp- karavan alanı tahsis etmesi gerekmektedir. Eğer olmuyor ise zabıta ekiplerince kaldırılmaları durumunda yaşanan çevre felaketinin ve deniz kirliliğinin önüne geçilmiş olunacaktır.5)Bunca kirlilik içinde sivrisinek ve haşere olmama şansı bulunmamaktadır. Bu konuda belediye ilaçlaması yetersiz kalmaktadır. Site yöneticileri ile görüşüp eş zamanlı ilaçlama yapılırsa bu sorunun da ortadan kalkacağına inancım tamdır.6)Yoğunlaşan nüfusumuz ile birlikte ortaya çıkan trafik sorunumuz bulunmaktadır.Yollarımızın trafik yoğunluğunu taşıyacak düzeyde olmamasından dolayı herkes trafik kurallarına uyarak birbirine biraz daha saygılı biraz daha hoşgörülü yaklaşmak süratiyle geçici olan bu sorunumuzda çözülecektir.7)Belediyenin Soğuksu bölgemizde yapmış olduğu düzenlemeden sonra göleti besleyen kaynak sularının yön değiştirerek soğuksuyu beslemediğini ve dolayısıyla her geçen gün gölette yosunlaşma ve balçıklaşma yaşanması diğer bir sorumuzdur. Akbükümüzün simgesi olan soğuksuyumuzun kurtuluşu da belediyenin yapacağı bir fizibilite çalışması ile kaybolan ve yetersiz gelen su kaynaklarının tekrar gölete yönlendirmesi suretiyle ortadan kalkacaktır.Değerli mahalle sakinlerim yaşadığımız bu aksaklıkların hiçbiri çözümsüz değildir. İyi niyetle Muhtarlık, Aydın Büyükşehir Belediyesi ,Didim Belediyesi ve vatandaşlarımız ile elele vererek tüm bu sıkıntıların üstesinden gelinebileceği inancımla siz değerli mahalle sakinlerime saygılarımı sunuyorum…" ifadelerinde bulundu.
Genel
Yayınlanma: 17 Temmuz 2022 - 14:49
Akbük Mahalle Muhtarı Çamlı'dan Açıklama
Genel
17 Temmuz 2022 - 14:49










