Dün Konya'da yaşanan doktor cinayeti sonrası bugün ülke genelinde iş bırakan hekimler olayı protesto ettiler.
Didim Devlet Hastanesinde görev yapan tüm hekimler ve sağlık çalışanları basın açıklaması yapmak üzere hastane ana binası önünde toplandılar. Tüm sendikaların temsilcilerinin katıldığı açıklamayı Hekimler Birliği Didim temsilcisi Dr. Alev Akçay okudu.
Yapılan açıklamada; Acımız büyük, kaybımız tarifsiz Üzgünüz, öfkeliyiz:YASTAYIZ!!Biz hekimler artik tükendik dedik dinlemediniz.Biz hekimler, saglik hizmeti verdigimiz kamu kurumlarının içerisinde sözel, fiziki saldinya uğruyor, hatta oldürülüyoruz dedik duymadınız.Biz hekimler, şiddete karşı göstermelik koruma kanunları değil, caydırıcı hükümler İçeren kanunların çıkarılmasını bekliyoruz dedik, görmezden geldiniz.Halkımıza doğru tani koymak için en az 15-20 dakika muayene süresi ayırabilmek bu şekilde HAKKIYLA GOREV yapabilmek istiyoruz. MHRS randevularni 5 dakikada bir vererek, üzerine randevusuz hasta da bakimasin isteyerek hastanede kalabalıklarıarttırarak şiddete davetiye çıkarıyorsunuz dedik, umursamadınız.Kışkırtılmış sağlık hizmeti söylemlerinizle sağlık sistemindeki her aksaklığın teksebebi hekimlermiş gibi gösterdiniz. Bizleri koruyamadınız; muayene odalarımızısavaş alanlarına çevirdiniz Öldürüldük Öldük.Bizi duymayan, görmeyen, muhatap almayan siyasi otorite ve sorumlu devlet yetkilileri bugün onbinlerce hekim olarak size sesleniyoruz ve diyoruz ki, Dr. Ekrem Karakaya siz yazmasanız da görev şehididir. Şunu da bilin ki şehidimizin canını alan kurgun; bir cani tarafından sikilmiş olsa da şehidimizin aziz kanı sizin üzerinize bulaşmıştır. Bir evlat, bir eş, bir baba olan Dr. Ekrem Karakaya'nın vebali sizindir. Bu olayın sorumlularına hukuk içinde hesap soracağız ve hakkımızı helal etmeyeceğiz.Zaman artık konuşma zamanı değildir icraat zamanıdır. Hekimler olarak bizler artık birlik olduk Polikliniklerde, sağlık kuruluşlarında öldürülmemek, şiddete uğramamak için başlangıç olarak 07-08 Temmuz 2022'de 2 gün tüm ülkede işDevam eden süreçte can güvenliğimiz, çalıştığımız kurumlarda devletimizce sağlanamayacak ise tüm hekimler olarak anayasal haklanmızı uzun süreli iş bırakma kararlanı olarak kullanma konusunda kararlılığımızı tüm kamuoyuna saygı ile duyuruyoruz. Hepimizin başı sağolsun.
Didim Devlet Hastanesinde görev yapan tüm hekimler ve sağlık çalışanları basın açıklaması yapmak üzere hastane ana binası önünde toplandılar. Tüm sendikaların temsilcilerinin katıldığı açıklamayı Hekimler Birliği Didim temsilcisi Dr. Alev Akçay okudu.
Yapılan açıklamada; Acımız büyük, kaybımız tarifsiz Üzgünüz, öfkeliyiz:YASTAYIZ!!Biz hekimler artik tükendik dedik dinlemediniz.Biz hekimler, saglik hizmeti verdigimiz kamu kurumlarının içerisinde sözel, fiziki saldinya uğruyor, hatta oldürülüyoruz dedik duymadınız.Biz hekimler, şiddete karşı göstermelik koruma kanunları değil, caydırıcı hükümler İçeren kanunların çıkarılmasını bekliyoruz dedik, görmezden geldiniz.Halkımıza doğru tani koymak için en az 15-20 dakika muayene süresi ayırabilmek bu şekilde HAKKIYLA GOREV yapabilmek istiyoruz. MHRS randevularni 5 dakikada bir vererek, üzerine randevusuz hasta da bakimasin isteyerek hastanede kalabalıklarıarttırarak şiddete davetiye çıkarıyorsunuz dedik, umursamadınız.Kışkırtılmış sağlık hizmeti söylemlerinizle sağlık sistemindeki her aksaklığın teksebebi hekimlermiş gibi gösterdiniz. Bizleri koruyamadınız; muayene odalarımızısavaş alanlarına çevirdiniz Öldürüldük Öldük.Bizi duymayan, görmeyen, muhatap almayan siyasi otorite ve sorumlu devlet yetkilileri bugün onbinlerce hekim olarak size sesleniyoruz ve diyoruz ki, Dr. Ekrem Karakaya siz yazmasanız da görev şehididir. Şunu da bilin ki şehidimizin canını alan kurgun; bir cani tarafından sikilmiş olsa da şehidimizin aziz kanı sizin üzerinize bulaşmıştır. Bir evlat, bir eş, bir baba olan Dr. Ekrem Karakaya'nın vebali sizindir. Bu olayın sorumlularına hukuk içinde hesap soracağız ve hakkımızı helal etmeyeceğiz.Zaman artık konuşma zamanı değildir icraat zamanıdır. Hekimler olarak bizler artık birlik olduk Polikliniklerde, sağlık kuruluşlarında öldürülmemek, şiddete uğramamak için başlangıç olarak 07-08 Temmuz 2022'de 2 gün tüm ülkede işDevam eden süreçte can güvenliğimiz, çalıştığımız kurumlarda devletimizce sağlanamayacak ise tüm hekimler olarak anayasal haklanmızı uzun süreli iş bırakma kararlanı olarak kullanma konusunda kararlılığımızı tüm kamuoyuna saygı ile duyuruyoruz. Hepimizin başı sağolsun.










