Didim Kibele Kadın Yardımlaşma Ve Dayanışma olarak ;03.10.2024 tarihinde Didim Belediye Başkanlığı’na Kadınların Soyadını kullanma hakkına ilişkin ekte sunmuş olduğumuz dilekçemizi gönderdik.Dilekçemizde kısaca ;Anayasa Mahkemesi’nin Türk Medeni Kanunu’nun ‘’Kadın evlenmekle kocasının soyadını alır .’’şeklindeki 187. Maddesinin birinci ve ikinci fıkrasının 22.02.2023 tarih 2022-155 E,2023-38 K sayılı kararı ile eşitlik ilkesine aykırı olduğu gerekçesi ile iptal edildiğini ;Ancak bugüne değin söz konusu Ayasa Mahkemesi Kararı’nın yürürlüğü ile ilgili herhangi bir düzenleyici yasa metninin yasakoyucu tarafından getirilmediğini belirttik.
Dolayısıyla ortada bir Anaya Mahkemesi Kararı olmasına rağmen kadının evlendikten sonra kendi soyadını kullanma hakkı konusunda halen ülkenin çeşitli yerlerinde ikilemler ve baskılar yaşanmaya devam etmektedir.Bu konuda Derneğimizin kuruluş ve merkez yeri olan Didim İlçemizde ;Belediyemizi bu konuda duyarlı olmaya ve kadına Anayasa Mahkemesi ile tanınan Soyadını kullanma hakkını evlendirme dairelerinde hatırlatması ve bu konuda kadını koruyucu önlemler almaya davet ediyoruz.Didim Belediyesinin bu konuda kadını koruyan bir tutum sergileyeceğini ve bundan sonra kıyılacak olan nikahlarda kadınlarımıza bu haklarının varlığı konusunda gerekli açıklamayı yapacağına güveniyoruz.Tüm kadın arkadaşlarımıza da evlenirken kendi soyadınızı kullana bileceklerini tekrardan belirtir ve kamuoyunu da bu konuda bilinçli olmaya davet ederiz.
DİDİM KİBELE KADIN YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ








