6-7 Eylül 2024 tarihlerinde Apollon Tapınağı’nda düzenlenen “Dünya Didim’i seviyor” kültür festivaline katkı sunanlara teşekkür belgesi verildi.
Didim Kaymakamlığı toplantı salonunda gerçekleşen törene Didim Kaymakamı Can Kazım Kuruca, Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, Didim Kent Konseyi Başkanı Osman Ayyıldız, oda ve STK temsilcilerinin yanı sıra festivale destek veren kişilerde katıldı.Teşekkür belgesi takdimi öncesinde konuşma yapan Kent Konseyi Başkanı Osman Ayyıldız, “Türkiye'de eşi benzeri olmayan bir yapıyı yakaladık. Her senede üstüne koyarak gittik. İlk festivalimizde 65 ülke, ikinci festivalimizde 75 ülke, sonuncu yaptığımız festivalde ise 78 ülke yer aldı. Stant sayısını da genişleterek gittik. Dünyada da birkaç örneği olan bir festivalin Türkiye’deki örneği olduk. Ama bu düzeyde bir örneği yok. Çünkü bizim yaptığımız festival sadece yabancıların kendini tanıtım festivali değil bir uyum festivali. Burada insanlar “Dünya Didim'i seviyor mu?” diye soru işareti olanların hepsi kafasında. Ama burada yaşayanlar zaten Didim'i sevdiğiyle ilgili benim kafamda hiçbir soru işareti yok. Çünkü insanlar buraya dışarıda en kötü olasılıklar bile olsa bir umutla geliyor. Didim’e umudu aramak için geliyor. Dolayısıyla da barış içinde yaşamaya geliyorlar.” dedi.Didim Kaymakamı Can Kazım Kuruca ise festivale emek veren herkese teşekkür ederek konuşmasına başlarken, “Bu birlik beraberlik noktasında sıkıntı yaşadığımız için bundan sonra yaşamayacağımıza dair inancım var. Özellikle önümüzdeki süreçle ilgili olarak yani uluslararası düzeyde beraber belediyenin, bütün odalarımızın ve kamu kurumlarının bundan sonra yapacağımız her işte her faaliyette birlik ve beraberlik içerisinde çalışıyor olacaktır. Turizm anlamında yapılacak her faaliyeti DİTAB bünyesinde beraberce düzenliyor olacağız. Önümüzdeki süreç içerisinde özellikle 25 yıl içerisinde yapılan organizasyon ve faaliyetlerde gösteriyor olması Ziraat odası başkanımızın değindiği aslında illerde ilçelerde turizmi iyi yapan kentlerde işte 1800'lü yıllardan gelen bir festivalimiz yok olsa çok güzel olurdu. Biz de bunun kırkıncısını, 100'üncüsünü 200'üncüsünü yapabilecek potansiyele sahip tarihimiz de bize o gücü veriyor.